تولید کننده محتوا

برای سئو محتوا پادشاه است

تولید کننده محتوا

برای سئو محتوا پادشاه است

تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند را به ما بسپارید
ما به پشتوانه سالها تجربه در زمینه تولید محتوا و حضور جمعی از متخصصین متعهد می شویم با ارزشمند ترین محتوا را در اختیار شما قرار دهیم

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۸
آبان

✅ 18 حساسیت در سند حقوق و دستمزد :

1.  ثبت سند حقوق جزو یکی از گزینه های پرسش های مصاحبه ای است

2.  برای ثبت سند حتماً باید با آخرین بخشنامه های قانون کار آشنا باشید

3.  صدور فیش حقوقی می تواند دیگر کارکنان را از روند محاسبه آشنا نماید تا جای هیچگونه ابهامی نباشد

4.  در شرکتهای بیش از 70 نفر ثبت این سند به همراه بیمه و مالیات یک روز کامل زمان می برد

5.  برای پرداخت کارکنان می توانید از کارتهای عضو شتاب در بانک عامل خودتان استفاده کنید

6.  کار اخذ اثر انگشت از کارکنان کار وقت گیری در همان روز است معمولا پرداخت را یک روز بعد اجرا کنید

7.  سند حقوق و دستمزد می بایست حتما در سند جداگانه به تاریخ پایان هر ماه ثبت گردد.

8.  پیوست های قابل قبول این سند لیست الکترونیکی بیمه ، خلاصه عملیات الکترونیکی حقوق می باشد.

9.  لزوماً نباید تاریخ محاسبه حقوق با پرداخت یکی باشد

10.  حساب مساعده در سایر حسابهای دریافتنی- مساعده کارکنان کد می شود

11.  حساب حقوق کارکنان باید به تفضیل در حساب سایر حسابهای پرداختنی - مطالبات حقوق کارکنان - نام هر فرد به ثبت برسد

12.  همیشه کل 30 درصد بیمه در حساب سایر حسابهای پرداختنی - اداره تامین اجتماعی در طرف بستانکار قرار می گیرد

13.  مراقب باشید! پایان ماه بعدی مهلت ارسال هر دو لیست حقوق به واحد مالیاتی است جریمه ماده 197

14.  با توجه به اینکه هزینه حقوق مندرج در اظهارنامه و دفاتر با جمع لیستهای ارسالی طی سال توسط واحد مالیاتی مطابقت داده می شود و تفاوت مشمول مالیات و جرائم خواهد شد لذا در این خصوص دقت نمایید

15.  محاسبه مالیات بسیار مهم است حتماً طبق معافیت حقوق عمل کنید و ان را فراموش نکنید

16.  اگر نرم افزار اختصاصی برای این کار ندارید حتما از اکسل آماده حقوق و دستمزد استفاده کنید

17.  اگر حسابدار صنعتی یا پیمانکاری نیستید طرف بدهکار شما پارامترهای هزینه حقوق و دستمزد است مثلا هزینه حقوق - بن و ....

18.  می توانید برای اطمینان بیشتر میزان عیدی سنوات و مرخصی را برای خودتان محاسبه کنید

 

 

┄┅┄┅✶🌸✶┄┅┄.

  • رضا تسلیمی
۲۴
آبان

اعزام حسابدار

اعزام حسابدار در تمامی سطوح


اغلب شرکتها و اشخاص حقیقی کار حسابداری خود را بسیار سهل و ساده میدانند.

در صورتی که، با توجه به پیچیده شدن  مفاد قانونی از جمله قانون تجارت ، بیمه ، مالیات عملکرد، ارزش افزوده و غیره وضعیت مالی شرکتها ممکن است بغرنج و طاقت فرسا شود.

پس توصیه میشود جهت اطمینان خاطر و اصولی شدن  واحد حسابداری؛ از حسابداران باتجربه و تحت نظر مدیران مالی برتر شرکت مشاورین تهران و شرکا استفاده بفرمایید.


موسسه حسابداری رهنما براساس نیاز و زمان بندی لازم شرکت شما  افراد متخصص در زمینه های مالی را آموزش داده تا در تمامی سطوح از سطح کمک حسابدار تا مدیر مالی بصورت پاره وقت و یا تمام وقت پاسخگوی تمامی نیازهای مالی و مالیاتی شما باشند.

 

فواید همکاری با ما در زمینه اعزام حسابدار:
امکان تعویض نیرو در صورت عدم رضایت مدیریت

.
ارائه مشاوره مالی و مالیاتی توسط موسسه در صورت بروز مشکل

.
داشتن ضمانت حسن انجام کار و پشتیبانی موسسه از واحد مالی شرکت

.
ارائه صورت وضعیت ماهانه مستقیما به مدیریت سازمان

.
اطمینان از تداوم همکاری و نداشتن مشکلات مالی و مالیاتی که در صورت ترک حسابدار (با و بدون اعلام قبلی) ممکن است بروز دهد.

.
نداشتن هزینه و مشکلات بیمه و مالیات کارمند حسابداری

.
اطمینان از به روز بودن نیرو از قوانین و اطلاعات مالی و مالیاتی بدلیل آموزش مستمر از طرف موسسه

.
ارائه پیشنهادات در زمینه افزایش بهره وری

.
دلایل همکاری با موسسه حسابداری رهنما در زمینه اعزام حسابدار

.
کلیه امور حسابداری شرکت یا فروشگاه شما  با نظارت مدیران ما انجام میشود تا خیال شما جهت بروز بودن اسناد و  بایگانی اسناد و مکانیزه بودن و همچنین کیفیت آسوده باشد .همچنین آموزش مستمر نیرو توسط موسسه به شما این اطمینان را میدهد که کلیه امور مالی و مالیاتی شما توسط افراد متخصص و بروز از کلیه قوانین انجام میگیرد.

 

اعزام حسابدار به محل کسب و کار شما

.

موسسه حسابداری رهنما به شما این اطمینان را می دهد تا در تمامی بخش های سازمان خود از تمامی اطلاعات به صورت کامل با خبر باشید و بتوانید با نظم مالی در سازمان خود بهترین برنامه ریزی استراتژیک ، مالی و مالیاتی را داشته باشید” برنامه ریزی که در نهایت منجر به چابک سازی، افزایش بهره وری و حضور قدرتمندتر شما در بازار می شود.

  • رضا تسلیمی
۱۱
آبان

بارها سردر مغازه‌ها و در آگهی‌های فروش مغازه دیده‌ایم که نوشته شده سرقفلی مغازه به فروش می‌رسد و احتمالا برای شما هم سوال شده سرقفلی مغازه و اماکن تجاری چیست و چه تفاوتی با مالکیت دارد؟ حق کسب و پیشه چیست؟ در این نوشته مفهوم سرقفلی و حقوق آن را توضیح می‌دهیم.

.

حق سرقفلی مربوط به استعداد و امکانات محل کسب است و به نوع کسب ‌و کار ارتباطی ندارد. فرض کنید یک مغازه متروکه را اجاره کرده‌اید،

در آن کسب و کار خودتان را راه می‌اندازید و شهرت و اعتبار لازم را به دست می‌آورید؛ اما بعد از اتمام مدت قرارداد مالک درخواست تخلیه ملک را از شما دارد و با این کار اعتبار و شهرتی که شما با تلاش به دست آوردید به نفع خودش به کار می‌گیرد. این در حالی است که شما باید در مکانی جدید از نو شروع به راه‌اندازی کسب و کارتان کنید. برای حل این مشکل قانون‌گذار به این فکر افتاده است که ارزش افزوده پنهان برای اماکن تجاری (حق سرقفلی مغازه) را مدنظر قرار دهد و از حق مستأجران در مقابل مالکان دفاع کند؛ اما حق سرقفلی مغازه چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟ با وبلاگ آدرس همراه باشید تا با این اصطلاح بیشتر آشنا شوید.

.

سرقفلی که در قانون قدیمی روابط موجر و مستاجر با نام «حق کسب و پیشه یا تجارت» شناخته می‌شد، حقی است که قانون‌گذار برای مستاجران اماکن تجاری در نظر گرفته بود تا از آن‌ها به نحوی ویژه حمایت کرده باشد.

اولین نکته که از این تعریف مشخص می‌شود این است که سرقفلی تنها برای اماکن تجاری تعریف می‌شود و برای اماکن مسکونی چنین حقی تعریف نمی‌شود. اما سوال این است که چرا باید از مستاجر اماکن تجاری حمایت ویژه کرد؟

فرض کنید شما یک دهنه مغازه متروکه را از مالک اجاره می‌کنید، در آن یک مغازه پوشاک راه‌اندازی می‌کنید و با تلاش فراوان شهرت مغازه‌تان را افزایش می‌دهید و مشتریان زیادی برای خود دست و پا می‌کنید.

حال اگر مالک بعد از اتمام مدت قرارداد شما را از مغازه بیرون کند، در واقع از شهرت و اعتباری که شما برای آن مغازه و کسب و کارتان جمع کرده‌اید رایگان به نفع خود استفاده می‌کند؛ حال آنکه شما مجبورید به مغازه‌ی دیگری بروید و روز از نو روزی از نو.

پس قانون‌گذار به این فکر افتاده است که این ارزش افزوده‌ی پنهان برای اماکن تجاری را در نظر بگیرد و از حق مستاجران اماکن تجاری در مقابل مالکان دفاع کند.

همین‌جا مشخص می‌شود چرا سرقفلی تنها برای اماکن تجاری تعریف می‌شود، زیرا اماکن مسکونی به واسطه زندگی کردن افراد داخل آن به ارزش و اعتبارش افزوده نمی‌شود.

قانون روابط موجر و مستاجر، که در سال ۱۳۵۶ تدوین شده بود، در سال ۱۳۷۶ دست‌خوش تغییر شد. موضوع «سرقفلی» نیز با تغییر قانون دچار تحول شد.

در قانون سال ۵۶ از مفهوم ذکر شده به عنوان «حق کسب و پیشه یا تجارت» یاد شده، حال آنکه در قانون سال ۷۶ (قانون فعلی) این مفهوم با تفاوت‌هایی به «سرقفلی» تغییر پیدا کرده است. بنابراین اگر قرارداد اجاره پیش از سال ۷۶ منعقد شده باشد باید به قانون سال ۵۶ رجوع کرد. 

برای دیدن ادامه مقاله می توانید به وب سایت موسسه حسابداری رهنما مراجعه نموده و علاوه بر مطالعه کامل مقاله با کارشناسان آن مجموعه در ارتباط باشید

  • رضا تسلیمی