تولید کننده محتوا

برای سئو محتوا پادشاه است

تولید کننده محتوا

برای سئو محتوا پادشاه است

تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند را به ما بسپارید
ما به پشتوانه سالها تجربه در زمینه تولید محتوا و حضور جمعی از متخصصین متعهد می شویم با ارزشمند ترین محتوا را در اختیار شما قرار دهیم

صورت مغایرت بانکی چیست؟

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۷:۱۸ ب.ظ


شرکت های در مدت های متفاوت معمولا نسبت به تنظیم ترازهای آزمایشی مبادرت می نمایند تا از نبود هیچگونه تضاد در حساب ها و عملیات های مالی تصویب گردیده مطمئن شوند و برای تنظیم ترازنامه بتوانند از درستی داده ها گردآوری گردیده اعتقادوباور نتایج نمایند. حقیقت در‌صورتی‌که نمی دانید تراز آزمایشی چه چیزی است نوشته ی علمی سپیدار دراین مورد را مطالعه فرمائید.

طبق اصول منطقی و پذیرفته گردیده حسابداری، ردیف های بدهکار و بستانکار در یک ترازنامه یا این که تراز آزمایشی بایستی با هم برابر باشند. معمولا پس از نظارت های مایحتاج و تنظیم شکل تضادومغایرت بانکی با 3 وضعیت کلی روبرو می شویم.

یا این که ردیف های بدهکار و بستانکار برابر می‌باشند و مشکلی در عملیات های مالی نیست.
یا این که ردیف های بدهکار و بستانکار برابر نیستند و در آن‌ها ناهمخوانی وجود داراست.
یااینکه ردیف های بدهکار و بستانکار برابر می‌باشند، ولی به لحاظ مشکلی در عملیات های مالی وجود دارااست.


نکته: درخصوص سوم ممکن میباشد این ایراد به عمد با پوشش دادن ایرادات به وجود آمده باشد یا این که با اشتباه در عملیات های مالی فیس داده باشد.


در ضمن در صورتی‌که که با ترازنامه شناخت ندارید نیز سفارش میکنیم نوشته‌ی‌علمی ترازنامه چه چیزی است در بلاگ سپیدار سیستم را مطالعه فرمائید.

 

شکل تضادومغایرت بانکی چه چیزی است؟
شکل تضاد و مغایرت بانکی در واقع لیستی از اکانت ها در طی های متعدد میباشد که بوسیله صاحب و مالک اکانت بانکی تنظیم میگردد. این لیست قادر است اختلاف ها و تضادومغایرت های در بین اوراق حسابداری را مشخص و معلوم نماید.

 

طرز عمل به صورت کلی این چنین میباشد که در لیست اکانت ها، سندها حسابداری مشتمل بر واریز، برداشت، پرداخت وجه و … مذکور و با دقت به اختلافاتی که میان این لیست و باقی مانده اکانت بانکوجود دارااست می اقتدار ناهمخوانی ها را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آنان مبادرت کرد.


حسابداری شکل تضاد بانکی یکی‌از مهم‌ترین و حساس ترین موضوعاتی میباشد که در حوزه کاری یک حسابدار قرار میگیرد.

یکی موضوعات اصلی در حسابداری گفت و گو شکل های مالی میباشد. سفارش میکنیم نوشته‌علمی سپیدار درباره با این مورد را از دست ندهید.
چه مواقعی منجر ساخت و ساز ناهم خوانی بانکی می‌شوند؟
مواقعی که ممکن میباشد منجر شوند در بین باقیمانده اکانت خزانه در دفتر ها کمپانی با باقی مانده اکانت حقیقی در خزانه ناهمخوانی وجود داشته باشند معدود نیستند. در‌پی به مهم ترین و متداول ترین مفاد اشاره می‌کنیم:

عدم ارائه تحلیل صادر گردیده برای ذی عایدی به خزانه تا تاریخ اخذ صورتحساب از خزانه متبوع
وصول وجه آنالیز یا این که سفته ارائه گردیده به خزانه و عدم ارسال اعلامیه بستانکار شدن به وسیله خزانه
برداشت پولی با تیتر کارمزد و یا این که عارضه ها دیگر از اکانت کمپانی بوسیله خزانه مقصد و عدم ارسال اعلامیه بدهکار شدن
واریز وجوه عیب گیری به اکانت سرازیر کمپانی در نقطه نهایی وقت اداری بوسیله یکی‌از اعضای کمپانی و عدم تصویب آن در صورتحساب دریافتی از خزانه
چهره دادن غلط در تصویب رقم واریز یا این که برداشت وجه از اکانت کمپانی به وسیله خزانه
چهره دادن نادرست در تصویب ارقام فیش های واریز گردیده و بررسی های صادر گردیده به وسیله حسابدار
شیوه های تهیه و تنظیم شکل ناهمخوانی بانکی

صورت مغایرت بانکی


برای تهیه و تنظیم شکل ناهمخوانی بانکی یک‌سری طرز وجود داراست که پیرو به آنها اشاره می‌کنیم:

شیوه پایه قرار دادن ما‌نده شکل اکانت خزانه: درین شیوه حسابدار برای تهیه و تنظیم شکل تضاد و مغایرت بانکی، با ایفا بعضی تعدیلات از باقی مانده خزانه مبتنی بر دفترها حسابداری کمپانی، به ما‌نده خزانه مبنی بر شکل اکانت خزانه می‌رسد.
نحوه شالوده قرار دادن باقی‌مانده دفتر ها کمپانی: در‌این طرز حسابداری برای تهیه و تنظیم شکل تضاد و مغایرت بانکی با جاری ساختن بعضی تعدیلات از باقیمانده خزانه طبق شکل اکانت بانکی به باقی مانده خزانه مبنی بر دفترها حسابداری کمپانی میرسد.
نحوه پایه قرار دادن باقی‌مانده حقیقی وواقعی کمپانی: درین شیوه نیز حسابدار برای تهیه و تنظیم شکل تضاد بانکی از ما‌نده خزانه طبق دفتر ها و طبق شکل اکانت های بانکی، باقیمانده حقیقی وواقعی را به دست میاورد.
درین در میان سفارش میکنیم نوشته‌ی علمی وب لاگ سپیدار سیستم که درباره به قضیه تنخواه گردان میباشد را مطالعه نمایید. در گفت و گو حسابداری موسسه ها، تنخواه یکی مهم‌ترین و پراستفاده ترین موضوعات میباشد که هر حسابدار مجرب ای می بایست با پایین و بم آن شناخت داشته باشد.


روند حسابداری شکل تضاد و مغایرت بانکی
البته در‌این نصیب به فرایند حسابداری شکل تضاد بانکی میپردازیم.

مراحلی که چندان غامض نیستند و به طور قدم به قدم به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در مرحله نخستین از تنظیم شکل تضادومغایرت بانکی می بایست تمامی اقلامی که در دفتر ها حسابداری کمپانی و صورتحساب خزانه ها تصویب شد‌ه‌است را آنالیز نمایید. برای این عمل می بایست آحاد اقلامی که در سوی بدهکار و در سوی بستانکار قرار گرفته اند کلاً برابر و تراز باشند.
در مرحله دوم از فعالیت می بایست تمامی اقلامی که در مرحله قبلی تصویب گردیده اند دارنده موقعیت مشخصی شوند. این اقلام می بایست به یکی‌از چهار وضعیت «اقلام گشوده بدهکار دفترها کمپانی»، «اقلام گشوده بستانکار دفتر ها کمپانی»، «اقلام گشوده بدهکار صورتحساب بانکی» و «اقلام گشوده بستانکار صورتحساب بانکی» تقسیم شوند. درین مرحله ممکن میباشد علاوه بر 4 گزینه بالا، در طول برسی دفتر کار مشخص اقلامی نیز چشم خواهد شد که حسابدار یا این که خزانه آنان‌را به نادرست تصویب کرده باشند. این خطاها معمولا رایج خیس از سایر می باشند: تصویب اعداد به طور اشتباه – تصویب مبالغ بستانکار در بدهکار و یا این که برعکس – تصویب مبالغ مرتبط با یک اکانت دیگر
در مرحله سوم و پایانی مرحله می بایست شکل ناهمخوانی مبنی بر یکی‌از مواقعی که سبب ساز ساخت ناهمخوانی بانکی میگردند معین خواهد شد.

  • رضا تسلیمی

صورت مغایرت بانکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی