تولید کننده محتوا

برای سئو محتوا پادشاه است

تولید کننده محتوا

برای سئو محتوا پادشاه است

تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند را به ما بسپارید
ما به پشتوانه سالها تجربه در زمینه تولید محتوا و حضور جمعی از متخصصین متعهد می شویم با ارزشمند ترین محتوا را در اختیار شما قرار دهیم

یادگیری حسابداری چقدر طول میکشد

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۵۷ ب.ظ

در حالی که می دانید تحصیلات دانشگاهی مهم است، مشتاق هستید مدرسه را تمام کنید و حرفه خود را شروع کنید.

حسابداران و حسابرسان مشتاق ممکن است تعجب کنند که چند سال تحصیل در کالج برای حسابدار شدن لازم است.

 در حالی که به نظر می رسد این یک سوال ساده است، اما پاسخ می تواند پیچیده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

یادگیری حسابداری چقدر طول میکشد

درجات تحصیلی مختلف در حسابداری وجود دارد، به غیر از فرمت ها و ساختارهای متفاوتی که در برنامه های مدرک حسابداری یافت می شود.

همچنین نقش‌های مختلفی در حسابداری وجود دارد و اینکه کدام نقشی را دنبال می‌کنید نقش مهمی در تعیین مدت زمان دریافت مدرک حسابداری دارد.

 

فارغ التحصیلی از نوعی برنامه حسابداری در سطح کالج حداقل یک سال و به احتمال زیاد چندین سال دیگر باقی مانده است. اگرچه سال‌ها انتظار برای ورود به نیروی کار حسابداری می‌تواند ناامیدکننده باشد، به یاد داشته باشید که ادامه تحصیل در رشته حسابداری سرمایه‌گذاری برای خود و آینده‌تان است. تا زمانی که مدرک خود را تکمیل می کنید، حداقل مفاهیم اساسی و مهارت های فنی مورد نیاز برای نوعی حرفه در زمینه حسابداری را آموخته اید. بدون این دانش، به سختی می توانید به عنوان یک کارشناس پشتیبانی حسابداری، یک حسابدار، یک حسابرس یا یک مدیر حسابداری موفق شوید.

چقدر طول می کشد تا یک حسابدار شوید؟

طبق دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS) به طور کلی، حداقل سطح تحصیلات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک حسابدار مدرک لیسانس است. این بدان معناست که اکثر دانشجویان حداقل چهار سال را در کالج سپری می کنند تا برای حرفه حسابداری آماده شوند. بسته به اهداف شغلی شما در حسابداری، ممکن است به یک یا چند سال تحصیل اضافی فراتر از مدرک لیسانس نیاز داشته باشید. در مجموع، چهار تا شش سال تحصیل حسابداری تمام وقت برای واجد شرایط بودن برای نقش‌های حسابداری سطح ارشد و مدیریتی طول می‌کشد.

 

نکته ای که باید روشن شود این است که اخذ مدرک حسابداری با حسابدار شدن یکسان نیست. مدارک تحصیلی در مقاطع پایین تر، از جمله مدرک کاردانی و مدرک کارشناسی، به سرعت به دست می آیند، اما شما را واجد شرایط کار به عنوان حسابدار یا حسابرس نمی کند. در عوض، این مدارک به احتمال زیاد منجر به یافتن نقشی به عنوان یک کارمند حسابداری، حسابدار، دستیار حسابداری یا متخصص حسابداری می شود - نقش هایی که از نظر وظایف شغلی یا پتانسیل درآمد یکسان نیستند، به عنوان یک موقعیت حسابدار تمام عیار.

 

مدت زمان حسابدار شدن نیز بستگی به این دارد که آیا به دنبال مدارک حسابداری هستید یا خیر. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک حسابدار دولتی اصلاح شده (CPA) شوید، بیشتر از زمانی که بخواهید بدون هیچ مدرک خاصی حسابدار شوید، طول می کشد. دو دلیل وجود دارد که زمان بیشتری برای تبدیل شدن به یک CPA نسبت به یک حسابدار بدون این صلاحیت بسیار مورد توجه وجود دارد. واجد شرایط بودن برای گواهینامه هایی مانند CPA ممکن است شامل دوره های حسابداری گسترده تر از متوسط ​​​​مدرک لیسانس باشد، و یک فرآیند صدور مجوز یا صدور گواهینامه اضافی درگیر در دستیابی به اعتبار است که زمان می برد.

 

بین کسب مدرک حسابداری و شروع به کار به عنوان حسابدار نیازی به زمان استراحت نیست. از آنجایی که حسابداران نیازی به داشتن مجوز ندارند مگر اینکه قصد انجام کار CPA را داشته باشند، می توانید خود را حسابدار خطاب کنید و فوراً به دنبال فرصت های شغلی برای حسابداران باشید. لازم نیست منتظر بمانید تا در آزمون صدور مجوز شرکت کنید، فرآیند طولانی صدور مجوز را طی کنید یا سال ها را صرف کسب تجربه کاری تحت نظارت کنید، همانطور که باید برای مشاغل در برخی زمینه های دیگر انجام دهید.

 

الزامات آموزشی برای CPA

اگرچه می توانید اولین شغل حسابداری سطح پایه خود را بدست آورید و حتی با مدرک لیسانس به سمت حسابدار کارمند بروید، برخی از نقش های حسابداری وجود دارد که نمی توانید تنها با یک تحصیلات چهار ساله در مقطع کارشناسی انجام دهید. یکی از محبوب ترین این نقش ها، حسابدار رسمی است.

 

CPA ها متخصصان حسابداری هستند که دارای مجوز از هیئت حسابداری ایالت خود هستند و بنابراین از نظر قانونی مجاز به انجام وظایفی هستند که حسابداران بدون مدرک نمی توانند انجام دهند. به ویژه، CPA ها می توانند گزارش های سالانه و سه ماهه را با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارسال کنند، که طبق BLS این الزامی است که همه مشاغل عمومی باید رعایت کنند. علیرغم عنوان اعتبار، CPAها در حسابداری دولتی و خصوصی کار می کنند. طبق وب سایت این راه به CPA موسسه حسابداران رسمی آمریکا (AICPA)، حسابداران رسمی از مزایایی مانند چشم انداز شغلی بهتر و حقوق تا 15 درصد بالاتر از حسابداران بدون مدرک برخوردار هستند.

 

اگر می خواهید یک CPA باشید، شانس خوبی وجود دارد که باید حداقل پنج سال را در کالج بگذرانید. اکثر ایالت ها از داوطلبان CPA می خواهند که حداقل 150 ساعت ترم تحصیلی در دانشگاه داشته باشند در مقابل 120 ساعت مورد نیاز برای مدرک لیسانس سنتی. کسب آن 30 واحد اضافی معمولاً یک سال دیگر به دانش آموزان نیاز دارد.

 

داشتن مجوز CPA همچنین می تواند به شما کمک کند تا مشتریانی را برای شرکت حسابداری خود به دست آورید یا در یک شرکت حسابداری تاسیس شده ارتقاء پیدا کنید.

 

انواع مدارک تحصیلی حسابداری

برنامه های آموزشی حسابداری در هر سطحی وجود دارد، از گواهینامه های حرفه ای تا مقطع دکترا. رایج ترین انواع مدارک حسابداری شامل مدارک تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این برنامه ها به تعهدات زمانی متفاوتی نیاز دارد و دانشجویان را با سطوح مختلف دانش و مهارت های حسابداری مجهز می کند و آنها را برای انواع نقش های شغلی در زمینه حسابداری آماده می کند.

 

جدول زمانی برای کسب مدرک کاردانی در حسابداری

مدارک کاردانی اولین سطح از مدارک کارشناسی موجود است و معمولاً 60 واحد کالج را شامل می شود، اگرچه برخی از برنامه های مدرک کاردانی نیازمند اعتبار بالاتری هستند. این مدارک در کالج های محلی و متوسطه، مدارس فنی و مدارس حرفه ای ارائه می شود. دانش‌آموزی که بار کامل درسی را می‌گذراند، اگر فقط در ترم‌های پاییز و بهار تحصیل کند، می‌تواند دوره کاردانی 60 واحدی را در دو سال تکمیل کند.

 

این گزینه های دو ساله ممکن است جذاب به نظر برسند، اما شما را برای همان نقش های حسابداری که یک مدرک لیسانس می کند واجد شرایط نمی شوند. به طور معمول، فارغ التحصیلان دوره های کاردانی در رشته حسابداری در سمت هایی مانند دفتردار، دستیار حسابداری، کارمند حسابداری، کارمند حقوق و دستمزد، منشی حسابرسی یا کارمند مالی شروع به کار می کنند. با سالها تجربه و عملکرد استثنایی در حین کار، یک حسابدار یا منشی با مدرک کاردانی ممکن است بتواند راه خود را تا یک نقش حسابداری ادامه دهد، اما این مسیر شغلی به جای قاعده، استثناست.

یادگیری حسابداری چقدر زمان می برد

طبق BLS، مدارک کاردانی در حسابداری درآمد کمتری نسبت به مدرک لیسانس دارند، به طوری که طبق BLS، حسابداران و کارمندان متوسط ​​دستمزد تنها 42,410 دلار در سال 2020 در مقایسه با متوسط ​​دستمزد حسابدار 73,560 دلار دریافت می کنند. در حالی که با کوتاه کردن تحصیلات خود در زمان و هزینه های شهریه صرفه جویی می کنید، اما نتیجه این است که در نقش پشتیبانی حسابداری که احتمالاً با مدرک کاردانی به دست می آورید، به اندازه سطوح بالاتر نخواهید رسید.

 

 

به خاطر داشته باشید که در واقع فارغ التحصیلی با مدرک کاردانی در دو سال تضمینی نیست. برای ماندن در مسیر، دانش آموزان باید بار کامل دوره مورد نیاز برای برنامه تحصیلی خود را بگذرانند، نه صرفاً کلاس های کافی در هر ترم برای واجد شرایط شدن به عنوان دانش آموزان تمام وقت. آنها باید از تکرار دوره ها به دلیل عملکرد ضعیف خودداری کنند و مطمئن شوند که تمام کلاس های مورد نیاز را طبق برنامه می گذرانند، بدون اینکه وقت خود را برای کلاس هایی که با برنامه آنها مطابقت ندارد و به حساب فارغ التحصیلی آنها حساب نمی شود، هدر دهند.

 

اگر برنامه مدرک کاردانی در حسابداری را در نظر دارید، در مورد نوع مدرک اعطا شده و هدف برنامه تحقیق کنید. به طور کلی، مدارک کاردانی علمی کاربردی مدارک حرفه‌ای در حسابداری هستند که مهارت‌های فنی را برای کار در نقش‌های پشتیبانی حسابداری به دانشجویان ارائه می‌دهند. برنامه های دانشیار هنر و دانشیار بیشتر به دانش آموزانی می پردازد که تحصیلات دانشگاهی خود را در سطح کالج محلی شروع می کنند و قصد دارند تحصیل خود را در یک مدرسه چهار ساله ادامه دهند.

چه مدت طول می کشد تا مدرک لیسانس حسابداری دریافت کنید؟

مدارک لیسانس مدارک کارشناسی هستند که در کالج ها یا دانشگاه های چهار ساله ارائه می شوند که معمولاً به 120 ساعت ترم تحصیلی یا چهار سال تحصیل تمام وقت نیاز دارند. برنامه‌های درسی دوره‌های کارشناسی علاوه بر پوشش دوبرابر دوره‌های کاردانی، پیشرفته‌تر است، از جمله مطالعات سطح متوسط ​​تا پیشرفته در مقطع کارشناسی که در قالب دوره‌های سطح بالا انجام می‌شود.

 

در برنامه لیسانس حسابداری، دانشجویان شیوه های گزارشگری مالی، از جمله ایجاد فرم های مالیاتی و صورت های ترازنامه را یاد می گیرند. دوره لیسانس حسابداری شامل مطالعاتی در اصول حسابداری مالی و حسابداری مدیریتی، حسابداری مالی میانی، حسابداری مالی برای سازمان های دولتی و غیرانتفاعی، مسائل پیشرفته در حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، مالیات، حسابرسی و سیستم های اطلاعات حسابداری است. به عنوان بخشی از یک مدرسه یا کالج بازرگانی، یک برنامه حسابداری اغلب شامل مطالعات در دوره های اصلی کسب و کار در موضوعاتی مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت، بازاریابی، اقتصاد، امور مالی و منابع انسانی می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی